تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۹۶۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام آمادگی تیپ ۲۹۲ زرهی برای آزادسازی ساحل غربی رودخانه دز  
 

  فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی نزاجا با اعلام آمادگی برای آزادسازی ساحل غربی رودخانه دز در محدوده شهر دزفول گفت: تفاهم نامه اولیه با شهرداری دزفول در این زمینه به امضا رسیده و تایید نهایی آن منوط به تصویب کمیسیون اقتصادی قرارگاه جنوب غرب نزاجا است.

 سرهنگ زرهی ستاد علی زنگنه روز چهارشنبه در دویست و پنجاه و پنجمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، با بیان اینکه تیپ ۲۹۲ زرهی نزاجا خود را جزئی از بدنه دزفول می داند، بیان کرد: این یگان زرهی در کنار ماموریت های رزمی تعریف شده، نسبت به دزفول و مردم مقاوم این دیار خود را متعهد می داند.

وی افزود: این یگان نظامی با توجه به توان و تجهیزات خود همواره در کنار مردم و مدیران دزفول بوده و علاوه بر کمک رسانی در مواقع بحرانی، در محرومیت زدایی در این شهرستان نیز گام هایی برداشته است.

فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی نزاجا با بیان اینکه فرزندان ملت بزرگ ایران در نیروهای مسلح آماده فدا کردن جان خود را در راه رفاه، امنیت و آرامش مردم هستند، گفت: تمام تجهیزات و ماشین آلات این یگان نظامی در مواقع نیاز با هماهنگی فرمانداری در کمترین زمان برای امدادرسانی به مردم در میدان حضور داشته است.

وی ادامه داد: آزادسازی بلوار ساحلی روزدخانه دز در محدوده شهر دزفول که در اختیار تیپ ۲۹۲ زرهی است از حدود یک سال پیش به طور جدی مطرح و تفاهم نامه اولیه آماده و برای بررسی به قرارگاه جنوب غرب نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ارسال شد.

سرهنگ زنگنه گفت: قرارگاه جنوب غرب نزاجا در مرحله نخست ایرادهایی به مفاد این تفاهم نامه گرفت که با رفع این ایرادها، تفاهم نامه اولیه به امضای شهرداری دزفول و تیپ ۲۹۲ زرهی به امضا رسید که تایید نهایی آن نیازمند تصویب در کمیسیون اقتصادی قرارگاه جنوب غرب نزاجا است.

وی ادامه داد: آزادسازی ساحل غربی رودخانه دز بستر لازم برای ایجاد مجموعه های تفریحی در ساحل این رودخانه را فراهم می کند که مجموعه تیپ ۲۹۲ زرهی از این طرح استقبال می کند.

 دز رودخانه‌ای است که از به هم پیوستن رودخانه‌های سزار و بختیاری در استان لرستان تشکیل می‌شود و پس از ورود به استان خوزستان به رود کارون می‌ریزد.

عبور رودخانه دزفول از داخل شهر دزفول موجب شده تا بوستان های متعدد ساحلی در این شهر طی سال های اخیر احداث شود که این بوستان ها در فصل گرم سال میزبان هزاران نفر از شهروندان شهرهای مختلف خوزستان است.

بخشی زیادی از ساحل غربی رودخانه دز هم اکنون در اختیار تیپ ۲۹۲ زرهی و بخش دیگر در اختیار پایگاه چهارم شکاری دزفول است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار